مقالات مقالات .

مقالات

اسمز معكوس

فرآيند اسمز يا اسمز معكوس ، پديده‌اي است كه به طور طبيعي در فرآيندهاي بيولوژيكي متفاوت رخ مي‌دهد. ديواره‌هاي سلول، ساير سلول هاي مغذي را از خود عبور مي‌دهد و ساير مواد را از خود دفع مي‌كند. در اين حالت، ديواره‌هاي سلول به عنوان يك غشاي نيمه تراوا در نظر گرفته مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۸:۲۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

موارد مصرف داروي ارگوتامين سي

تركيب ارگوتامين و كافئين براي درمان سردردهاي عروقي، مانند حملات حاد ميگرن و يا انواع ميگرن كه به ساير داروهاي ضد درد پاسخ نمي‌دهد، استفاده مي شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۶:۴۶ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

توانبخشي وستيبولار يا توانبخشي تعادلي

توانبخشي وستيبولار يا توانبخشي تعادلي ، تحقيقات فراواني در مورد توانبخشي وستيبولار يا توانبخشي تعادلي انجام گرفته است و اثبات نموده كه در بهبود علائم مربوط به بسياري از اختلالات تعادلي كاملا موثر مي باشد . افراد مبتلا به اختلالات وستيبولار اغلب مشكلات سرگيجه، منگي و گيجي، اختلال بينايي و يا عدم تعادل را تجربه مي كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۵:۵۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

آيا واريس درد هم دارد؟

پاسخ كوتاه اين است: بله، آن‌ها مي‌توانند درد هم داشته باشند. تجربه شخصي هر كس از اين بيماري مي‌تواند متفاوت باشد؛ بنابراين ممكن است برخي از افراد احساس ناراحتي نكنند، در حالي كه برخي ديگر ممكن است با درد مزمن مبارزه كنند. در كل، واريس ممكن است به لمس حساس باشد يا ممكن است درد در قسمت عميق تر ساق پا احساس شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۰:۵۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)