مقالات مقالات .

مقالات

آیا واریس درد هم دارد؟

قبل از معالجه، بیماران گزارش دادند که غالباً احساس درد شدید یا زیادی وجود دارند که راه رفتن یا ورزش را دشوار می‌کند. سایر علائم واریس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درد پا یا گرفتگی پا
سنگینی یا خستگی
تورم مچ پا یا ساق ها
احساس درد یا لرزش در پا
سوزن سوزن شدن یا بی حسی
سوزش یا خارش پا
بی قراری به ویژه در شب احساس می‌شود
خشکی و تغییر رنگ پوست
زخم های مزمن یا زخم هایی که خوب نمی‌شوند
دشواری در ایستادن یا راه رفتن برای مدت طولانی
بسته به میزان پیشرفت بیماری واریس شما، این درد ممکن است از خفیف تا شدید باشد. در صورت عدم درمان، علائم شما بدتر شده و شما تحمل کمتری پیدا می‌کنید. در صورت تبدیل شدن به زخم وریدی، رگه‌ای واریسی نیز می‌توانند باعث درد شوند. زخم های وریدی هنگامی ایجاد می‌شوند که فشار زیاد و کنترل نشده جریان خون باعث آسیب و شکننده شدن پوست شود. درمان ورید می‌تواند بعد از بهبودی از ایجاد مجدد زخم‌های پوستی جلوگیری کند.

چه عواملی باعث می‌شود تا واریس دردناک شود؟
عوامل زیادی وجود دارد که باعث دردناک شدن رگه‌ای واریس می‌شود. التهاب نقش مهمی در تورم و ناراحتی دارد. در ماه های گرم سال دمای بالاتر ممکن است رگ های خونی را گشاد کند و باعث جمع شدن بیشتر خون در رگ‌های پا شود. افزایش میزان جمع شدن خون نیز به درد پا کمک می‌کند. بسیاری از مردم می‌دانند که بالا بردن پاهای فرد یا استفاده از جوراب های فشرده سازی ممکن است به طور موقت به تسکین درد و تورم پا کمک کند. با این حال، این راه حل های مؤثر نیستند.

تا زمانی که نتوانید ریشه درد خود را برطرف کنید، ممکن است علائم شما بدتر شود. به منظور کاهش گردش خون کل پا، درمان ناکافی ریشه وریدی می‌تواند در بازگرداندن جریان خون به رگ های سالم موثر باشد.
چه کسی باید از درمان لیزر استفاده کند و نتایج مورد انتظار چه چیزهایی می‌باشند
درمان رگ‌ها و عروق واریسی با لیزر، که به طور معمول توسط پزشکان متخصص زیبایی و زیبایی انجام می‌شود و در زمینه لیزر درمانی متخصص هستند، برای افرادی که از رگ‌های واریسی رنج می‌برند، توصیه می‌شود. اگرچه واریس همیشه نیازی به درمان ندارد، اما بعضی اوقات باعث درد می‌شوند یا ممکن است آزاردهنده یا ناخوشایند باشند، به خصوص اگر این رگ ها دچار تورم باشند. درمان با لیزر باعث تسکین درد و التهاب و همچنین تسکین پوست تحریک شده در بالای رگ های متورم می‌شود.

دو روش درمانی با لیزر برای واریس وجود دارد. این روش ها عبارتند از:

درمان ساده با لیزر – این روش کاملا غیر تهاجمی است و نیازی به ایجاد برش پوست ندارد. معمولاً برای درمان واریس و رگ‌های عنکبوتی کاملاً کوچک استفاده می‌شود و در نزدیکی سطح پوست قرار دارند. با این حال، این درمان‌ها بسته به شدت مشکل به چندین جلسه نیاز دارند که بطور معمول بین 6 تا 12 هفته از هم فاصله دارند. این روشی است که به صورت کامل تست شده و اثر بخشی آن اثبات شده است که اکنون بیش از 20 سال با موفقیت و رده بندی ایمنی بالا انجام می‌شود.
درمان با لیزر اندوژن (EVLT) – در صورت تورم شدید رگه‌ای آسیب دیده، لیزر اندوژن برای واریس ضروری است. این عمل با استفاده از انتقال گرمای لیزر به داخل رگ انجام می‌شود، از این رو کلمه “endovenous” به معنی “داخل ورید” برای این روش استفاده می‌شود. این روش، یک جایگزین ایمن تر و راحت تر برای سایر درمان‌های واریس یا مشکلاتی مثل ورید های عنکبوتی یا بسته شدن و انسداد مویرگی است. درمان با لیزر آندوژن فقط به آرام بخش خفیف یا بی حسی موضعی احتیاج دارد، در حالی که درمان رگ‌ها و مویرگ‌های بسته شده نیاز به بیهوشی عمومی دارد.
یک روش درمانی داخل وریدی دارای 94٪ موفقیت است و بزرگترین عاملی که بر این میزان تأثیر می‌گذارد سطح مهارت پزشک است که عمل را انجام می‌دهد. در مواردی که نتیجه مطلوب حاصل نشده باشد ، ممکن است درمان دیگری مورد پیگیری قرار گیرد، مگر اینکه بیمار ترجیح دهد روش متفاوتی از درمان مانند پرتودرمانی یا اسکلروتراپی را امتحان کند. اگر این گزینه ها هنوز هم شکست بخورند، آخرین راه حل جراحی ورید است.

درمان با لیزر آندوونوس گزینه ای مطلوب برای جراحی است زیرا حداقل تهاجم را دارد و به طور معمول به صورت سرپایی انجام می‌شود.
منبع : https://naghashikodakan.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۰:۵۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)